آنچه يك مسافر هنگام استقرار در هتل بايد بداند

۲ بازديد

وقتى مسافرى وارد شهرى رزرو هتل مى شود و درهتلى سكونت اختيار مى كند سؤالاتى به شرح زير را پيش رو خواهدداشت : نحوه آشنائي با اماكن متبركه ، موزه ها، ييلاقها، آثار تاريخى، پاركها وگردشگاهها،كتابخانه هاى مهم و غيره نحوه دريافت اطلاعات لازم در مورد نشانى، فاصله و وسيله اياب و ذهاب جهت بازديد از محلهاى مذكور فاصله هتل تا فرودگاه و يا ايستگاه راه آهن و زمان لازم براى اياب و ذهاب به چه طريقى مى توان براى گردش در شهر رزرو هتل يا رفتن به جاهاى ديدنى اتومبيل كرايه كرد طرز كار و استفاده از دستگاه تهويه مطبوع برق هتل چند ولت است ؟ طرز كار كليد هاى تهويه چگونه است ؟ ساعت كار رستوران و ساير قسمتهاى رزرو هتل (به طور دقيق) امانت را به كجا رزرو هتل بايد سپرد و رسيد گرفت ؟ آب دستشويى، آشاميدنى است يا خير ؟ ساعت تخليه اتاق يا (Check out) چه موقعى است ؟ پيشخدمت را به چه وسيله مى توان احضار كرد (تلفن يا زنگ )؟ در صورتى كه اتاق تلويزيون دارد چه ساعتى برنامه خواهد داشت ؟ زمان لازم براى شستشوى لباسهاى كثيف و برگردانيدن مجدد آنها چقدر است ؟ آيا ورود رزرو هتل سگ و يا ساير حيوانات خانگي به هتل ممنوع است ؟ در چه بخش هائي از رزرو هتل ورود كودكان ممنوع مي باشد ؟ آيا مي توان غذا و يا نوشيدني را از بيرون به داخل اتاق ها برد ؟ معمولاً در هتل ها كليه اطلاعات عمومى مربوط به شهر و حتى كشور مقصد ، راهنماي هتل و . . . در پوشه ميهمان يا در دفترچه يا جزوه يا مجموعه اى تهيه و چاپ گرديده و دراتاق مسافران گذاشته شده است تا به پرسشهاى انفرادى و تضييع وقت نياز نباشد . در بدو ورود به هتل نسبت به دريافت كارت ويزيت هتل اقدام نمائيد رزرو هتل تا در موارد خاص نظير بيماري ، تصادف ، گم شدن و . . با ارائه آن به پليس يا هر شخص ديگري كه قصد كمك به شمارا دارد بدون نياز به دانستن زبان خارجي به هتل انتقال يابيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.